Julkalendrar om allt möjligt.

Ni kan trots allt inte ha undgått att se alla dessa julkalendrar överallt. (Även mina vänner som sitter inne med huvudet i en bok hela jävla dagen)
Jag hatar dem. Liksom "titta hit vinn en julskinka!" "klicka och spara!". Blablabla. Julen handlar faktiskt inte bara om att få, ge och ta saker. Inte bara om att spara mest pengar och sedan pusta ut för att man klarade sig undan med si sådär mycket pengar.

Det verkar som det gör det. Nu är jag inte religös, vilket skulle satt allting i ett annat ljus, men jag tycker att julen handlar om glädje. Alla kanske inte känner glädje, men, julen är fin. Eller, julen ska vara fin. Jag menar, nu när vi är barn eller ungdomar önskar vi oss saker, men när man är vuxen köper man bara. (En anledning till varför jag inte vill ha barn!) Och för de vuxna måste ju julen vara glädjen. Tänk att se någon annan öppna ens paket man gett dem, och bli lyckliga.

Julkalendrar är så fula och äckliga och jag spyr på dem. Inte chokladkalenderar (såklart!), eller den på TV/radio/skriven. Men, hela jävla skitet om att spara pengar och. AAH. Jag spyr på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0