Att inte köra runt helt i en rondell.

Som alla vet så är det olagligt att inte köra runt helt i en rondell, men ändå så gjorde min fader det igårkväll. Då var det visserligen inga folk ute, och ingen såg oss, men det är lika så olagligt. Alltså gjorde min fader något olagligt igår, men det är inget viktigt för er att veta.
Saken är den att jag inte förstår meningar med en rondell. Därför letade jag upp en trevlig bild, även om jag vet vad en rondell är. Man kan aldrig lära sig för mycket om rondeller!
Den här bilden är skum och jag förstår inte mer för det. Den enda bilen... eh... va?!
I alla fall. För att lära mig mer om denna smarta uppfinning(det är ingen uppfinning. Och inte heller smart)så googlade jag. Google is your friend. Då kom detta upp:

Vägverkets uppfattning om  rondellkörning:

"En cirkulationsplats är ett ställe där vägar

möts - den är alltså i sig en vägkorsning - men

det finns en rondell i mötesplatsen." /Ingemar Skogö


Då dog jag. Hur lite liv får man ha? En rondell är en running(cirkel men andra ord. Men ordet rond ell uppmanar till att man säger running). I runningen(vänta, är det bara vi i Skåne som säger running?)kör man med bilen. Man kör runt och ut på sitt eget stället. Dit man ska ut alltså. Wroom wroooom.
Alltså; rondeller är dåliga. Dessutom kan man inte se över vissa rondeller och veta om det kommer en bil och dödar en, eller något. Den ultimata rondellen är lite, ungefär en halv meter, upphöjd ur marken. Då ser man de andra bilarna. Och andra trevliga saker också.
Kör lugnt, typ.

Kommentarer
Postat av: Lowan (Lovina)

Jag har aldrig hört ordet running.. Jag känner mig som en obildad 08:a.

Hur som helst.

Jag gillar din blogg och läser den. barasåattduvet.

2009-11-16 @ 22:23:15
URL: http://lillalowan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0